Klauzula informacyjna. Ponieważ w dniu 25 maja 2018 roku weszły nowe przepisy w zakresie ochrony danych osobowych, chcemy poinformować o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z naszymi zasadami ochrony danych osobowych zamieszczonymi w Polityce prywatności i plików cookies.
Pliki cookies. Na portalu internetowym lututowgmina.pl wykorzystujemy pliki cookies do jego prawidłowego działania, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na portalu internetowym, prowadzić statystyki portalu. Więcej informacji znajduje się na podstronie Polityka prywatności i plików cookies. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Mam przeglądarkę ustawioną zgodnie z moimi preferencjami.
Urząd Miejski |
Kontakt |
Dokumenty do pobrania |
Pracownicy Urzędu Miejskiego |
Regulamin Organizacyjny |
Schemat Organizacyjny |
Stosowanie plików cookies, polityka prywatności |
Strona główna |
Wilki informacje |
Inwestycje planowane / Realizowane |
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany ePUAP w Urzędzie Miejskim w Lututowie |
Aktualności |
Wybory Sołtysów i członków Rad Sołeckich |
Galeria |
Akty normatywne |
Wybory Prezydenckie 2020 |
Konsultacje społeczne |
Internetowe Konto Pacjenta |
Gmina monitorowana |
Powszechny Spis Rolny |
Deklaracja Dostępności |
Informacje o Gminie |
Film promujący Gminę Lututów |
Nieodpłatna pomoc prawna |
Charakterystyka, historia |
Insygnia Gminy |
Statut Gminy |
Prawo lokalne |
Skargi i Wnioski |
Regulamin HOTSPOT |
Diagnoza Stanu Gminy |
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy |
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lututów |
Mapa Gminy Lututów |
Raporty o Stanie Gminy |
Program Usuwania Azbestu |
Plan Gospodarki Niskoemisjnej dla Gminy Lututów |
Władze Gminy |
Burmistrz Lututowa |
Sekretarz Gminy |
Skarbnik Gminy |
Urząd Stanu Cywilnego |
Kierownik USC |
Dokumenty do pobrania |
Łódzki Urząd Wojewódzki Oddział Paszportowy w Sieradzu |
Informator gospodarczy |
Oferty pracy |
Lokale mieszkalne przeznaczone do wynajęcia |
Nieruchomości na sprzedaż |
Zarządzenie Nr 2/2020/2021 Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Powstańców 1863 r. w Lututowie z dnia 1.09.2020 r.
W sprawie wprowadzenia procedur funkcjonowania szkoły w czasie epidemii z uwzględnieniem specyfiki placówki
W związku z przywróceniem tradycyjnej formy kształcenia w wariancie A oraz w związku z możliwością wprowadzenia alternatywnych form kształcenia w wariancie B i C na wypadek zmiany sytuacji epidemiologicznej.
Na podstawie:
W celu zapewnienia właściwego, skutecznego i bezpiecznego funkcjonowania szkoły w czasie epidemii wprowadzam procedury w Szkole Podstawowej im. Powstańców 1863r. w Lututowie, Szkole Filialnej w Niemojewie i Szkole Filialnej w Swobodzie, które stanowią załączniki do niniejszego zarządzenia:
Załącznik nr 1. Procedury ogólne dotyczące organizacji pracy szkoły w czasie epidemii w odniesieniu do tradycyjnej formy kształcenia- Wariant A
Załącznik nr 2. Procedury obowiązujące w bibliotece szkolnej na czas trwania epidemii
Załącznik nr 3. Procedura bezpieczeństwa w stołówce szkolnej w trakcie epidemii .
Załącznik nr 4. Procedury dotyczące higieny, czyszczenia i dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni.
Załącznik nr 5. Procedura postępowania w przypadku pojawienia się niepokojących objawów choroby zakaźnej u ucznia.
Załącznik nr 6. Procedury dotyczące postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u pracowników szkoły
Załącznik nr 7. Procedury dla oddziałów przedszkolnych w Szkołach Filialnych w Niemojewie i w Swobodzie.
Załącznik nr 8
Procedury dotyczące mieszanej formy kształcenia ( hybrydowej) – Wariant B
Załącznik nr 9
Procedury dotyczące kształcenia zdalnego– Wariant C
Załącznik nr 1
Procedury ogólne dotyczące organizacji pracy szkoły w czasie epidemii w odniesieniu do tradycyjnej formy kształcenia- Wariant A
- jeden opiekun z dzieckiem/dziećmi
- dystans od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi oraz od pracowników szkoły powinien wynosić min. 1,5 m.
Procedury dotyczące organizacji pracy w czasie epidemii w Szkole Podstawowej w Lututowie
1.Zajęcia szkolne zaplanowane zostały tak, by uczniowie uniknęli częstej zmiany sal lekcyjnych oraz gromadzenia się na korytarzach szkolnych.
2. Uczniowie podczas pobytu w szkole przebywają w wyznaczonych salach/ obszarach szkoły, nie przemieszczają się po szkole bez ważnego powodu.
3.Uczniowie klas 1-3 rozpoczynają lekcje o godzinie 8:10, uczniowie klas 4-8 o godzinie 8:00.
- czas przebywania w szatni ograniczają do niezbędnego minimum ( przebranie obuwia, pozostawienie okrycia wierzchniego).
- nie gromadzą się (w szatni może jednocześnie przebywać nie więcej niż 10 osób),
- hol górny I (szkoła podstawowa) – sala 5,6,7,8
- hol dolny II (gimnazjum) - sala 19, 20, 23, 25
- hol górny II (gimnazjum) – sala 9, 10, 26
Jeżeli warunki pogodowe są sprzyjające, wszyscy uczniowi, pod opieką nauczycieli dyżurujących przemieszczają się (z zachowaniem odpowiedniego dystansu) na boisko szkolne:
- hol dolny I i hol górny I- wyjście od ul. Wieruszowskiej
- hol dolny II i hol górny II- wyjście od ul. Jana Pawła Stalskiego
- wchodzą do szatni po dzwonku,
- czas przebywania w szatni ograniczają do niezbędnego minimum.
I zmiana- klasy IV- V oraz VI A i VI B od 11: 30 do 11: 40
II zmiana- klasy VII- VIII oraz VI C od 11:40 do 11:50
III zmiana- klasy I- III od 11: 50 do 12:00
Procedury dotyczące organizacji pracy w czasie epidemii w Szkoła Filialnej w Niemojewie
Rodzice 5,6-latków przyprowadzają dzieci do oddziału od 8.00 do 8.10
natomiast rodzice 3,4-latków od 8.10 do 8.20.
Wszyscy zobowiązani są do przestrzegania zasad bezpieczeństwa (osoby dorosłe dodatkowo zasłaniają usta i nos).
Pozostali bezzwłocznie opuszczają budynek i teren szkoły, udają się do domu.
I zmiana - przedszkole 5,6-latki od godz.10.50 do godz.11.10
II zmiana -przedszkole 3,4-latki od godz.11.10 do godz.11.30
III zmiana -klasy I- III od godz.11.30 do godz.11.50
Procedury dotyczące organizacji pracy w czasie epidemii w Szkole Filialnej w Swobodzie
- czas przebywania w szatni ograniczają do niezbędnego minimum ( przebranie obuwia, pozostawienie okrycia wierzchniego).
- nie gromadzą się
- wchodzą do szatni i klasy po dzwonku,
- czas przebywania w szatni i klasie ograniczają do niezbędnego minimum.
I zmiana – oddział przedszkolny od 11.15 – 11.35
II zmiana – klasa I i II od 11.35 – 11.50
Załącznik nr 2
Procedury obowiązujące w bibliotece szkolnej na czas trwania pandemii COVID 19
1.Do biblioteki szkolnej mogą przychodzić tylko uczniowie i pracownicy bez objawów chorobowych, których domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji.
2. Nie ma obowiązku zakrywania nosa i ust.
3. Obowiązek przestrzegania zasad higieny osobistej, w tym dezynfekcji rąk
4. Bibliotekarz podczas kontaktu z uczniami nakłada maseczkę lub przyłbice i dezynfekuje ręce.
5. W bibliotece należy zachować bezpieczną odległość od rozmówcy-1,5 m.
6. W pomieszczeniu biblioteki zabrania się używania telefonów komórkowych.
7. W celu zminimalizowania możliwości zarażanie wirusem ogranicza się ilość uczniów w bibliotece do dwóch, jeden wypożyczający, drugi oczekujący.
8.Wypożyczenia lektur szkolnych po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem języka polskiego, odbywać się będą podczas tych lekcji lub podczas godziny wychowawczej.
9. Wszystkie książki zwrócone przez czytelników zostają odłożone w odrębne miejsce oraz poddane 2- dniowej kwarantannie.
10. Zbiory biblioteczne podaje wyłącznie bibliotekarz.
Załącznik nr 3
Procedura bezpieczeństwa w stołówce szkolnej w trakcie epidemii .
1.Przed przystąpieniem do wydawania obiad dla uczniów, pracownik szkoły, przechodzi procedurę higienicznego mycia rąk i dezynfekcji środkiem zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk, następnie stosuje środki ochrony osobistej w postaci rękawiczek jednorazowych i maseczki/przyłbicy zgodnie z instrukcją zakładania i zdejmowania maseczki i rękawic jednorazowych.
2. Uczniowie wchodzący na teren stołówki dezynfekują ręce środkiem do tego przeznaczonym, znajdującym się przy wejściu do stołówki.
3.Uczniowie spożywają posiłek w jadalni szkolnej, przy stołach z zachowaniem dystansu społecznego nie mniejszego niż 1,5 metra.
5.Uczniowie siedzą po przeciwnych stronach stołu.
6.W miejscu wyznaczonym w jadalni pracownik wydaje obiad uczniom w naczyniach wielorazowych, wykłada je na zdezynfekowane miejsce odbioru posiłku przez ucznia.
7.Uczeń siada na wyznaczone miejsce przy stole.
8.Po zakończeniu jedzenia, uczeń zbiera swoje naczynia i przekazuje do zmywalni naczyń, które są następnie myte w zmywarce z dodatkiem detergentu w temperaturze min. 60 stopni.
9.Po spożyciu posiłku przez uczniów, pracownik obsługi szkoły myje i dezynfekuje stoły i krzesła oraz miejsce wydawania posiłków przed wydaniem obiadu kolejnej grupie uczniów.
10. Po każdym posiłku miejsce spożywania jest dezynfekowane środkiem dezynfekcyjnym przez pracownika obsługi. Dotyczy to w szczególności blatów stołów, miejsca wydawalnia posiłku, krzesełek
11. Prowadzi się monitoring dezynfekcji pomieszczeń.
12.Pracownik dokonujący dezynfekcji jest zobowiązany do korzystania ze środków ochrony osobistej w postaci rękawiczek jednorazowych i maseczki/przyłbicy.
13.Przed i po zastosowaniu środków ochrony osobistej osoba dokonująca dezynfekcji myje i dezynfekuje ręce.
14.Zużyte i zdjęte środki ochrony osobistej (maseczki i rękawiczki) pracownik wrzuca do przeznaczonego do tego zamykanego pojemnika
Załącznik nr 4
Procedury dotyczące higieny, czyszczenia i dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni
Załącznik nr 5.
Procedura postępowania w przypadku pojawienia się niepokojących objawów choroby zakaźnej u ucznia.
Załącznik nr 6
Procedury dotyczące postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u pracowników szkoły
Załącznik nr 7
Procedury dla oddziałów przedszkolnych w Szkołach Filialnych w Niemojewie i w Swobodzie.
Uczniowie i pracownicy oddziałów przedszkolnych stosują się do procedur obowiązujących w szkole, ponadto:
Podstawą dla dyrektora szkoły w przejściu na system kształcenia „mieszany” lub „zdalny” (tzw. warianty B i C pracy szkoły) będzie pozytywna opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Organu Prowadzącego Szkołę.
Załącznik nr 8
Procedury dotyczące mieszanej formy kształcenia ( hybrydowej) – Wariant B
1.Wszyscy uczniowie klas 1-4 i klas ósmych oraz oddziałów przedszkolnych uczestniczą w zajęciach stacjonarnych według zasad opisanych dla wariantu A
2. Uczniowie klas 5-7 uczestniczą w zajęciach zdalnych, naprzemiennie z użyciem monitorów ekranowych (co najmniej 50%) i bez ich użycia (50%) według zasad opisanych w wariancie C oraz w Zarządzenie Nr.1/2019/2020 Dyrektora Szkoły Podstawowej w Lututowie z dnia 24 marca 2020 r.
Załącznik nr 9
Procedury dotyczące kształcenia zdalnego– Wariant C
1.Wszyscy uczniowie uczestniczą w zajęciach zdalnych, naprzemiennie z użyciem monitorów ekranowych (co najmniej 50%) i bez ich użycia (50%) według zasad opisanych w wariancie C oraz w Zarządzenie Nr.1/2019/2020 Dyrektora Szkoły Podstawowej w Lututowie z dnia 24 marca 2020 r.
2 Nadzorowi dyrektora podlega w szczególności organizacja zajęć realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć.
3. Zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć obywają się w ramach obowiązującego tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, w ramach godzin ponadwymiarowych.
4.Dyrektor koordynuje współpracę nauczycieli z uczniami lub rodzicami, uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów.
5.Zajęcia online w czasie rzeczywistym realizowane są za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z uczniami z zastosowaniem następujących platform i aplikacji edukacyjnych:
www.epodreczniki.pl
www.gov.pl/zdalnelekcje
www.cke.gov.pl
Learning Apps
Microsoft Office 365
MicrosoftTeams
Messenger
Dyrektor Szkoły
mgr Małgorzata Kipigroch
Oświata |
Szkoła Podstawowa w Lututowie |
Ogłoszenia |
Wydarzenia |
Szkoła Filialna w Niemojewie |
Przedszkole Publiczne w Lututowie |
Pozyskane projekty z fundacji |
Ogłoszenia |
Stypendia |
Sport i kultura |
Dni Lututowa |
Place zabaw |
Hala sportowa w Lututowie |
M-GOPS Lututów |
M-GOPS Lututów |
Realizowane projekty |
Punkt Konsultacyjny ds. uzależnień |
Miejsko - Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych |
Informacje |
Zdrowie |
Gminny Ośrodek Zdrowia |
Apteki |
Turystyka, gastronomia |
Atrakcje turystyczne |
Walory przyrodnicze |
Noclegi |
Komunikacja |
Gmina Lututów na mapie Polski |
OSP w Lututowie |
Kronika OSP |
Kościół |
Historia Kościoła |
O Parafia |
Realizacja projektu zagospodarowania zieleni przy kościele |
Polecamy |
Pogoda w Gminie |
Przydatne linki do stron |
Program Mieszkanie+ |
Zintegrowany rozkład jazdy PKS+ŁKA |